Det förekommer cookies på uchenna.herhour.com. Genom att fortsätta läsa på uchenna.herhour.com godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

22:02 | april 15, 2019

Veckan som var: Milano Design Week, Cannes, Nelly-event och familjehäng

I måndags landade jag i Milano vid lunchtid och tog mig till hotellet för att lämna av mig bagaget och ta en blixtsnabb dusch innan det var dags att befinna sig på presskonferensen för Lexus Design Awards. Vi var ju nedbjudna till Milano Design Week av Lexus och det var delvis för att vi skulle få ta del av denna tävling.

Vi strosade runt och kikade in på några av utställningarna i närheten innan det var dags att hoppa i kvällsstassen. Det stod cocktail party på inbjudan och i min och Paulinas värld är det rätt uppklätt..

..så jag drog på mig denna klänning från HM. Det visade sig vara väldigt fri tolkning på klädseln dock med allting från långklänningar till jeans och t-shirt, vi kände oss aningen overdressed.

Efter cocktail partyt och vinnarna för Design Awards utsetts var det middagsdags, och det var inte vilken middag som helst. Vi fick till vår stora förtjusning äta mat lagad av en Michelin-kock i denna vackra sal på Museum Mudec.

Maten var som förväntat tio av tio, de hade verkligen fått till vegmåltiderna också. Inget som gör mig så tacksam som det haha.

Morgonen därpå vaknade vi tidigt för att hinna runt på så många utställningar som möjligt. Som ni ser var Milano i full blom!

På eftermiddagen tog vi oss över landgränsen och till Cannes där äventyret fortsatte. Vi bodde på vackra hotell Martinez som var riktigt trevlig, allt gick i vitt, guld och pasteller.

En snabb spegelselfie i min klänning ifrån &Other Stories innan middagen som intogs nere vid hamnen på en båtklubb. Så otroligt härligt att få höra vågorna för första gången på månader. Det är något alldeles speciellt med det ljudet <3

Nästa morgon var en blurr då jag försov mig rejält, kom inte upp fören Paulina stod och bankade på dörren tio minuter innan avfärd. Hade totaldäckat i den mjuka hotellsängen och dragit för gardinerna så rummet var becksvart. Som tur hann jag ner till lobbyn i tid trots allt och åkte sedan med resten av gruppen till Lexus Design Center där alla deras bilar skapas. Trots relativt lite bilintresse var det coolt att se dessa kreatörer i sit esse!

Vi kom hem väldigt sent på onsdagsnatten följt av torsdagen som spenderades på Nelly-kontoret. När arbetsdagen var klappad och klar var vi ett gäng som promenerade några gator upp hem till Andrea Hegards sinnessjukt (!) fina lägenhet. Hon skulle nämligen ha event för hennes designsamarbete med Nelly. En väldigt lyckad kväll med massa branschfolk!

På fredagen fick jag äntligen sammanstråla med AK över några drinkar.

Och käka vår favvorätt -halloumin med kokt potatis på Sturehof.

På lördagen hängde vi med Hugos familj hela dagen för att fira hans pappa som fyllt år. Vi körde hetsig Escape Room, vann i paddel, käkade på Strandvägen 1 och var sämst i stan på boule. Så mysig dag!

Efter livets socialaste vecka där jag minglat från morgon till kväll dag in och dag ut satt en lugn lördagkvälls med Hugo, rödvin och pizza från Meno Male finare än någonsin. Haft så kul dessa dagar, men det finns ändå ingenting som att komma hem <3