Det förekommer cookies på uchenna.herhour.com. Genom att fortsätta läsa på uchenna.herhour.com godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

20:11 | mars 22, 2019

Tre fullspäckade dagar i Åre

Hela Åre-vistelsen började med att vi lämnade av vårt bagage på Copperhill och checkade in på spat för förmiddagen.

När vi var färdigmarinerade i diverse masker och behndlingar tog vi en taxi ner till Timmerstugan där lunchen skulle intas. Det var riktigt bubblig stämning redan från början, så mycket som man skrattar med dessa tjejer är helt underbart.

Mathilda hade vart iväg på lite ärenden medan vi käkade lunch så när hon kom tillbaka överraskade vi henne med isfacklor och ett bröl högre än ett hockeylag.

Och efter det var festen igång! Vi stod och dansade och hoppas oss genomsvettiga i flera timmar på borden med detta galna gäng tjejer. Fan vad roligt det var!

Efteråt hoppade vi in i en taxi där vi äntligen skullle checka in i The Villa som var vårt hem de kommande dagarna. Det är alltså Petter Stordalens mansion på 700kvm som vi huserade i. Inte trist!

Och så lite mer skriksång på det <3

Kvällen avslutades uppe på Copperhill där vi åt en sen middag med långa samtal och många skratt.

Dagen därpå vaknade vi klockan 08 för att käka en go och stabil frukost.

En heldag i backen väntade nämligen!

Och oj så kul det är att åka skidor, jag hade helt glömt bort charmen i det hela. Men det krävs nog en pangdag som denna med blå himmel och sol för att jag ska uppskatta sporten. Även om jag fortfarande kunde ta mig ner för de brantare backarna tycker jag nog att det är härligare med längre mysbackar.

Väl tillbaka i huset tog vi ett välbehövligt avbrott från alla härligheter för att jobba i någon timme, innan vi svidade om och tog oss ett glas bubbel innan middagen.

Middagen intogs denna kväll på vinbaren som lätt hade den godaste maten under hela vår Åre-vistelse. Åt bland annat en rotselleri-taco som var out of this world!

Nästa morgon vaknade vi återigen upp till drömväder. Tänk att vakna upp till denna vy över bergen varje dag?! Vi har haft sån tur med vädret under denna vistelse, det var nämligen snöstorm både innan och efter vår resa så vi timeade verkligen in de pefekta dagarna.

Vi startade dagen med yoga och meditation som leddes av Jossan iklädda Adoore Sport. Det är verkligen något jag måste bli bättre på då jag blir rastlös av att bara blunda i några minuter. En lugn och skön start på den fartfyllda dagen som följde i alla fall!

Efter lugnet kommer stormen och här i form av en heldags scootersafari genom skogen och uppe i fjällen. Detta kom att bli en av livets bästa dagar!

Medan vi närmade oss toppen av berget fick vi bevittna de mest spektakulära utsikterna. Det såg nästan ut som att vi landat på månen med den helt orörda snön som tornade upp sig runt om oss.

Här var vi uppe på toppen av berget. Sån magisk känsla att flyga fram med snöscotern här uppe. Äe, det här var verkligen en av de bättre dagarna i livet och jag rekommenderar alla som gillar fart och fläckt att boka denna upplevelse via Åreguiderna.

Väl tillbaka i huset var alla på cloud nine efter den euforiska dagen. Då passade ju en liten mini afterski hemma i huset bättre än något. Vi korkade upp aperitivon och sög in de magiska vyerna vi hade framför oss.

Sist men absolut inte minst blev vi upphämtade med släde och avlämnade mitt ute i skogen på Carins Stuga där middagen stod serverad. Det är alltså en pytteliten stuga där världens härligaste dansk står och lagar mat för endast det egna sällskapet. Denna gång bjöds det på chark, en gryta med bakad potatis och chokladmousse. Resten av gänget åt älgfondue som smakade kanon enligt dom! En så mysig grej att göra med ett större gäng om ni är i Åre nån gång. På kvällen när vi kom hem somnade alla som barn efter den fullspäckade dagen och när vi vaknade på morgonen bar det av hemåt.

Är så tacksam för de upplevelser vi fick vara med om och dessa dagar av konstant gapskratt med dom här åtta soliga individerna. Kunde inte blivit bättre!